خانه / آخرین آموزش های نقلی / از چشمان خود محافظت کنیم؟

از چشمان خود محافظت کنیم؟

چشم ها که ورودی های بدن لقب گرفته اند از اندام های بسیار حساس و ظریف محسوب می شوند. بی توجهی نسبت به آنها، کم خوابی، مطالعه در نور کم، قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، تغذیه نامناسب و … باعث می شود دید چشم ها کاهش یافته و چشم ضعیف شود. با رعایت موارد زیر چشمانی تیزبین داشته باشید.


1 چشم را مرطوب نگه دارید، خیره شدن به صفحه تلویزیون، کامپیوتر، گوشی موبایل و … به مدت طولانی و بدون پلک زدن باعث خشک شدن سطح چشم می شود. چشم های خشک خارش گرفته و سرخ می شود و در بعضی موارد دردناک. با پلک زدن مکرر سطح چشم را مرطوب نگه دارید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟

 


2 به چشمانتان ورزش دهید. همانطور که ماهیچه های بدن بدون تحرک و ورزش ضعیف می شوند، چشم ها نیز اینگونه اند. به کمک دو فرمول زیر به چشمانتان ورزش دهید.
تمرین ۲۰-۲۰-۲۰ را فراموش نکنید. هر ۲۰ دقیقه یکبار به مدت ۲۰ ثانیه به شیئی که در فاصله ۲۰ فوتی ( ۶ متری) شماست نگاه کنید.
انگشت شست خود را در فاصله ۵۰ سانتی از صورتتان بگیرید و ۵ ثانیه به آن نگاه کنید، سپس به شیئی که در پست دستتان است نگاه کنید. اینکار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


3 نور صفحه کامپیوتر یا لپ تاپتان را متعادل کنید: نور مناسب باعث آرامش چشم می شود.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


4 به چشمانتان فشار نیاورید: هر چه بیشتر تلویزیون نگاه کنید، هر چه بیشتر به صفحه سیستمتان خیره شوید، هر چه بیشتر مشغول بازیهای کامپیوتری شوید، هر چه بیشتر با گوشی و تبلت سرگرم باشید فشار بیشتری به چشمتان وارد می شود، با چشمان خود دوست باشید.

4533-4


5 به چشمتان استراحت دهید: اگر کارتان به گونه ایست که باید تمرکز چشمی زیادی داشته باشید، هرازگاهی به چشمتان استراحت دهید. به طور کلی بعد از یک ساعت کار ده دقیقه چشمتان را ببندید یا به اطراف و نقاط دوردست نگاه کنید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


6 خواب کافی داشته باشید: کارکردن برای مدت طولانی بدون خواب کافی باعث ایجاد خستگی،  بی حوصلگی و سردرد می شود. چشم تار می شود ودر بعضی موارد حتی بازنگه داشتن پلک ها نیز مشکل خواهد بود. خواب به موقع و کافی بر عملکرد بهتر کل بدن تاثیر مثبت دارد. خواب باعث آرامش عضلات چشم شده و بینایی را بهبود می بخشد.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


7 عینک آفتابی بزنید: با انتخاب عینکی کناسب، چشمانتان را د برابر اشعهUV  محافظت کنید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


8 تغذیه سالم داشته باشید: چشم نیز همانند سایر اعضای بدن برای عملکرد بهتر به مواد مغذی نیاز دارد. هویج، کلم پیچ، زردآلو، زغال اخته و مواد غذایی که منبع غنی بتاکاروتن هستند برای قوی کردن چشم مفید هستند. بهتر است از خوردن تنقلات نیز خودداری کنید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


9 آب بنوشید: هر گاه احساس کردید چشمانتان خشک، خسته و کم سو شده است، مقداری آبو مایعاتبنوشید.

از چشمان خود محافظت کنیم؟


10 ویتامین مصرف کنید: با خوردن قرص های ویتامین A  , C  قدرت چشمانتان را افزایش دهید. ( بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید).

از چشمان خود محافظت کنیم؟

درباره‌ی فرزانه نیک فرد

فرزانه نیک فرد
وقتی داشتم از رشته کارشناسی زبان انگلیسی فارغ التحصیل می شدم، هیچوقت فکر نمی کردم دنیای من بشه IT و کامپیوتر! حالا تقریبا تمام وقت من در دنیای کامپیوتر، آموزش مجازی، گرافیک و انیمیشن می گذره!

حتما ببینید

بهداشت و زیبایی ناخن های پا

بهداشت و زیبایی ناخن های پا

اکثر ما توجه زیادی به انگشتان پاهایمان نداریم، ساعت های زیادی پایمان در کفش است، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.